Soulife

Soulife is onze houding en ons model voor vraaggestuurd en vraaggericht ontwikkelen en beheren van huizen, buurten en wijken.


De woningmarkt is veranderd. Van aanbod naar vraagsturing. Beleving, gevoel, duurzaamheid en kwaliteit spelen een steeds belangrijkere rol, en nieuwe woonconcepten en -producten moeten worden afgestemd op de wensen en leefstijlen van mensen. De 'ouderwetse', overwegend kwantitatieve benadering van vraag en aanbod en differentiatie naar type huishoudens is onvoldoende om een goed woonproduct te ontwikkelen. Zeker in deze tijd van economische laagconjunctuur is het cruciaal de doelgroep te verleiden en zo over de streep te trekken. In onze optiek gebeurt dit door al in een vroeg stadium de woonvraag centraal te stellen in de planontwikkeling.

Soulife is een samentrekking van 'soul', ziel, en 'life', leven. Volgens ons is dat belangrijk in de hedendaagse woningmarkt. Op zoek te gaan naar de ziel van elk leven en dus, in ons vakgebied, de drijfveren van de woonconsument.


Soulife kent een zestal modules: leefstijlen, trends, data, opdrachtgeverschap, woonmilieus en woning.

Bezoek http://www.soulife.nl/ voor meer informatie